Så här anmäler du dig till en utbildning
Information om våra utbildningar, datum och plats hittar du här på vår hemsida.
Du kan anmäla dig genom att klicka på knappen ”Anmälan” på informationssidan
för den utbildning du vill gå. Då kommer du antingen till ett anmälningsformulär som du fyller i
och skickar till oss eller till en tom mailsida där du med egen formulering skriver ned vilken
utbildning du vill anmäla dig till.
Bekräftelse på din anmälan
Vi skickar alltid bekräftelse på att vi mottagit och registererat din anmälan.
Skulle du av någon anledning inte ha fått en bekräftelse, kontakta oss så löser vi det.
Inför utbildningen
Ett par veckor innan din utbildning börjar får du ett mail av oss med viktig information inför kursstarten.
Där står det bland annat start- och sluttid, var utbildningen genomförs och om det är litteratur du själv
ska införskaffa och ta med dig. Ska du skriva tentamen inför en certifiering står det också vilket
certifieringsföretag vi noterat för dig. Vi beställer tentamen från det certifieringsföretag du uppgett,
så det är viktigt att vi har rätt notering. Vi rekommenderar att du läser informationen noga och kontrollerar
att de uppgifter vi har om dig stämmer.
Avbokningsregler
Anmälan är bindande.
- Vid avbokning senast 14 dagar före kursstart debiteras ingen avgift.
-
Vid avbokning 13–7 dagar före kursstart debiteras
50 % av kursavgiften. -
Vid avbokning mindre än 7 dagar före kursstart debiteras
hela kursavgiften. - Om deltagare uteblir utan avanmälan debiteras full kursavgift.
Det går bra att överföra platsen till en annan deltagare
från samma företag utan extra kostnad.
Vid sjukdom eller annan giltig orsak kan platsen, efter överenskommelse
med Approvus, ombokas. Kursavgiften återbetalas inte, men deltagaren har rätt
att använda sin plats vid ett kommande utbildningstillfälle genom att ha kursavgiften tillgodo.
Inställd kurs eller ändringar
Approvus AB kan komma att ställa in en utbildning vid för få anmälda deltagare.
Besked om inställd kurs lämnas muntligen eller skriftligen
senast 7 arbetsdagar före planerad kursstart, och i dessa fall
utgår ingen kursavgift.
Vi kan även behöva ställa in eller flytta en utbildning vid oförutsedda händelser,
till exempel vid sjukdom eller olycksfall hos föreläsare, eller andra omständigheter utanför vår kontroll.
Om en kurs ställs in erbjuder vi i första hand ombokning till ett senare tillfälle.
Om deltagaren väljer att bli ombokad gäller den ursprungliga fakturan och ska betalas enligt
ordinarie villkor. Om deltagaren däremot inte har möjlighet att delta vid det nya tillfället
återbetalas hela kursavgiften.
Vid inställd kurs ersätter vi inte kostnader för resa, logi eller andra utgifter
som deltagaren haft i samband med kursen.
Force majeure
Approvus AB ansvarar inte för förseningar, ändringar eller inställda utbildningar som beror på
omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, brand, krig, strejk, pandemi,
myndighetsbeslut eller andra liknande händelser.
Vid force majeure äger Approvus rätt att flytta, ändra eller ställa in utbildningen
utan skyldighet att ersätta deltagaren för kostnader eller skador som kan uppstå.
Om möjligt erbjuds ombokning till ett senare tillfälle.
Betalningsvillkor
15 dagar netto. Fakturering sker före utbildningens genomförande.
Vid betalning efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med 12 %.
I allt övrigt utförs uppdraget i enlighet med ABK 09.